جولای 19 2016 0دیدگاه

برگزاري «نخستين كارگاه آموزشي ـ تخصصي از سلسه كارگاه‌هاي تكميل اطلاعات و تجهيز شبكه پايش منابع آب با استفاده از سامانه پشتباني تصميم (DSS)»

تاریخ برگزاری: 23 و 24 تيرماه 1395

محل برگزاری: مرکز رفاهی ـ آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد

طرح تعادل بخشي منابع آب زيرزميني که مهم‌ترين تلاش‌هاي وزارت نيرو در حوزه‌ي مديريت منابع آب محسوب مي‌گردد، زاده‌ي تفکري است که در آن اولويت نخست در کشور، توسعه زيرساخت‌هاي مديريت منابع آب بوده و به نوبه خود نقطه عطفي در سياست‌هاي کلان کشور محسوب مي‌گردد. بديهي است تحقق اهداف تعادل‌بخشي منابع آب بدون اشراف و آگاهي نسبتاً به روز از وضعيت منابع آب و امکان پيش‌بيني آن، دور از دسترس است. يکي از مهم‌ترين زيرساخت‌هاي مديريت منابع آب و متضمن پايداري آن، توسعه و کاربرد سامانه‌هاي شبيه‌سازي جريانات آب سطحي و زيرزميني و مدل‌‌هاي بيلان‌بندي هوشمند منابع آب در دشت‌ها و حوضه‌ها در قالب سيستم پشتيبان تصميم (DSS) مي‌باشد. بدين طريق و با پيش‌بيني دقيق رفتار منابع آب مي‌توان از آن در برنامه‌ريزي تأمين پايدار آب قابل اعتماد و نيز در مديريت پايدار منابع آب استفاده نمود.

کارگاه مذکور نخستین کارگاه از مجموعه کار گاه­های پروژه « تكميل اطلاعات و تجهيز شبكه پايش منابع آب با استفاده از سامانه پشتباني تصميم (DSS)» در کشور می­باشد که توسط این مشاور با حضور مسئولیت وزارت نیرو (بخش حفاظت آب و آبفا) شرکت مدیریت منابع آب (دفتر تلفیق و بیلان) و مدیران و کارشناسان چهار طرح پایلوت این پروژه (شرکت آب منطقه­ای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و یزد) در محل مرکز رفاهی ـ آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد توسط شرکت مهندسین مشاور هیدروتک توس برگزار گردید.